وبسایت اصلاح

فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِکَ الَّذِینَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَ أُوْلَئِکَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ بشارت ده بندگانى را که سخنان گوناگون را می‌شنوند؛ سپس بهترین آن را انتخاب کرده و پیروى می‌کنند. آنان کسانى هستند که خداوند هدایتشان کرده و آنان خردمندان و صاحبان عقلند. (سوره زمر، آیه18)

وبسایت اصلاح

فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِکَ الَّذِینَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَ أُوْلَئِکَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ بشارت ده بندگانى را که سخنان گوناگون را می‌شنوند؛ سپس بهترین آن را انتخاب کرده و پیروى می‌کنند. آنان کسانى هستند که خداوند هدایتشان کرده و آنان خردمندان و صاحبان عقلند. (سوره زمر، آیه18)

کاربر گرامی،وبسایت اصلاح از هرگونه طرح, پیشنهاد و انتقاد سازنده استقبال میکند و این افتخار را دارد تا پذیرای حکایت های تبلیغی، مقالات علمی و پژوهشی شما در حوزه تبلیغ، تربیت و خانواده باشد.صندوق الکترونیکی: nforoughi115@gmail.com

اسلاید شو

جهت مشاهده فیلم و ویدیوهای مذهبی روی تصویر فوق کلیک نمایید

مقصود از اکمال دین در آیه، اکمال از نظر فروع نیست، زیرا پس از نزول این آیه، احکام دیگرى نیز بر پیامبر وحى شده است، مانند...

پاسخ

مقصود از اکمال دین در آیه، اکمال از نظر فروع نیست، زیرا پس از نزول این آیه، احکام دیگرى نیز بر پیامبر وحى شده است، مانند ارث کلاله و غیره بلکه مقصود از این اکمال، پى ریزى عوامل بقاى آن است:

یک پدیده اجتماعى یا آسمانى همان طور که در گرو مؤسس و پدید آرنده هست در بقاى خود نیز بى نیاز از اسباب نیست و یکى از عوامل بقاء آن نصب سرپرست آن است که پس از رحلت پیامبر به اداره امور بپردازد، اتفاقاً آیه ( أکملت لکم دینکم ) در همان روزغدیر فرود آمده و با نصب على کامل گشته است.

طراح شبهه تصوّر مى کند نخست، دین تکمیل گشت، بعداً پیامبر(صلى الله علیه وآله) على(علیه السلام) را به امامت نصب نمود، آنگاه مى گوید که پس از تکمیل دین، نصب على(علیه السلام) به عنوان اکمال دین چه معنى دارد؟

شگفت اینجاست که افرادى که این شبهات را طرح مى کنند، برگى از قرآن را نخوانده اند. همه انبیا، داراى اوصیایى بودند و هرگز کسى فکر نکرد که وصىّ انبیا، پس از درگذشت پیامبر، چه معنى دارد و این ملازم با نزول وحى بر وصى است. در حالى که خود پیامبر در حال حیات خود براى بقاى دین، فردى را معین مى کند که دینداران را سرپرستى کند.

 



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۲۶
محمد فروغی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَةٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا

اسلاید شو

کاربر گرامی،وبسایت اصلاح از هرگونه طرح, پیشنهاد و انتقاد سازنده استقبال میکند و این افتخار را دارد تا پذیرای حکایت های تبلیغی، مقالات علمی و پژوهشی شما در حوزه تبلیغ، تربیت و خانواده باشد.صندوق الکترونیکی: nforoughi115@gmail.com