وبسایت اصلاح

فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِکَ الَّذِینَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَ أُوْلَئِکَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ بشارت ده بندگانى را که سخنان گوناگون را می‌شنوند؛ سپس بهترین آن را انتخاب کرده و پیروى می‌کنند. آنان کسانى هستند که خداوند هدایتشان کرده و آنان خردمندان و صاحبان عقلند. (سوره زمر، آیه18)

وبسایت اصلاح

فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِکَ الَّذِینَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَ أُوْلَئِکَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ بشارت ده بندگانى را که سخنان گوناگون را می‌شنوند؛ سپس بهترین آن را انتخاب کرده و پیروى می‌کنند. آنان کسانى هستند که خداوند هدایتشان کرده و آنان خردمندان و صاحبان عقلند. (سوره زمر، آیه18)

کاربر گرامی،وبسایت اصلاح از هرگونه طرح, پیشنهاد و انتقاد سازنده استقبال میکند و این افتخار را دارد تا پذیرای حکایت های تبلیغی، مقالات علمی و پژوهشی شما در حوزه تبلیغ، تربیت و خانواده باشد.صندوق الکترونیکی: nforoughi115@gmail.com

اسلاید شو

جهت مشاهده فیلم و ویدیوهای مذهبی روی تصویر فوق کلیک نمایید

نوحه های افغانستانی(قسمت اول)

دوشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۳، ۰۷:۱۸ ب.ظ

در این قسمت 25 نوحه از نوحه های افغانستانی به نشر می رسد

 

 

 

 

نوحه (1)

در خرابه گلچینان یک سبد گل آوردند

شام و شام یلدا بود در خرابه غوغا بود.

شام و شام یلدا بود در خرابه غوغا بود.

شور نغمه بلبل وای وای بابا بود

در خرابه گلچینان یک سبد گل آوردند

در خرابه گلچینان یک سبد گل آوردند

خم شد و لب خشکش قحطی آب را بوسید(2)

آن بریده رگ های حلق بابا را بوسید

در خرابه گلچینان یک سبد گل آوردند

با محاسن خونین گیسویش حنا می کرد(2)

کودکان نمی نالید این چنین دعا می کرد

در خرابه گلچینان یک سبد گل آوردند

کی خدا شده پایان طاقت و توان من (2)

سوخت و داغ بابایم مغز استخوان من

در خرابه گلچینان یک سبد گل آوردند

آن سر به خون غلطان روی دست شد و بالا (2)

گاه و یا ابا گفتا گاه و گفت و یا زهرا

در خرابه گلچینان یک سبد گل آوردند

تازه کرده آن بلبل داغ آل یاسین را (2)

حلقه گشت و دستانش آن عقیق خونین را

در خرابه گلچینان یک سبد گل آوردند

مممممممممممممممممممممممم

نوحه (2)

 

به دشت کرببلا عمو تشنه ایم

به دشت کرببلا عمو عمو تشنه ایم    به ما ترحم نما عمو عمو تشنه ایم
به دشت کرببلا عمو عمو تشنه ایم    به ما ترحم نما عمو عمو تشنه ایم

برای ما کودکان تو قدری آبی نما، عمو برای خدا

به دشت کرببلا عمو عمو تشنه ایم    به ما ترحم نما عمو عمو تشنه ایم

برای ما کودکان تو قدری آبی نما
 
عمو برای خدا، عمو عمو تشنه ایم

به دشت کرببلا عمو عمو تشنه ایم    به ما ترحم نما عمو عمو تشنه ایم

دیگر عمو زندگی برای ما مشکل است
عزیز مشکل گشا عمو عمو تشنه ایم

به دشت کرببلا عمو عمو تشنه ایم    به ما ترحم نما عمو عمو تشنه ایم

لبان ما از عطش چون غنچه پژمرده است
به دامنت دست ما عمو عمو تشنه ایم

به دشت کرببلا عمو عمو تشنه ایم    به ما ترحم نما عمو عمو تشنه ایم

عمو تو سقا ما ز تشنه گی جان دهیم
تویی محیط وفا عمو عمو تشنه ایم

به دشت کرببلا عمو عمو تشنه ایم    به ما ترحم نما عمو عمو تشنه ایم

ممممممممممممممممممممم

نوحه (3)

 

نوحه افغانی یا حسین یاحسین یا حسین جان

 

نوحه زیبای یا حسین جان، با صدای دلنشین مداح اهل بیت علیهم السلام، قاری علیرضا ابراهیمی

 

این متن ای نوحه است:

 

بی پناهم، بی پناهم- رو سیاهم،  رو سیاهم (2)

 

یابن الزهرا دلم را مسوزان، جان زینب زمن رو مگردان (2)

 

جان زینب زمن رو مگردان

 

یا حسین یاحسین یا حسین جان (2)

 

یا حسین یاحسین یا حسین جان (2)

 

من پایت سر گذارم، پیش تو کم تر ز خارم

 

اشک غم می دهد شست و شویم، یا بن الزهرا بخر آبرویم

 

اشک غم می دهد شست و شویم، یا بن الزهرا بخر آبرویم

 

یا حسین یاحسین یا حسین جان(2)

 

یا حسین یاحسین یا حسین جان(2)

 

ای امام تشنه کامان، من پشیمانم پشیمان (2)

 

تا ابد از تو شرمنده هستم

 

من دل زینبت را شکستم

 

یا حسین یاحسین یا حسین جان

 

یا حسین یاحسین یا حسین جان

 

برای دانلود این نوحه روی لینک زیر کلیک کنید.

 

مممممممممممممممممممممممممممممممممم

نوحه (4)

 

 

کوچه کوچه کوفه بوی عطر خون دارد

 

عاشق ای مولا چهره لاله گون دارد

 

از غمت پریشانم

 

در ره تو قربانم

 

ای حسین جسین جانم سیدی حسین جان

 

کوچه کوچه کوفه بوی عطر خون دارد

 

کعبه بوسه می گیرد از لب گهربارت

 

من طواف خون دارم در هوای دیدارت

 

قبله تو میقاتم

 

مکتب تو ایمانم

 

ای حسین حسین جانم

 

سیدی حسین جانم

 

کوچه کوچه کوفه بوی عطر خون دارد...

 

ممممممممممممممممممممممممممممممم

نوحه (5)


من غریبم ای خدایا من چرا بابا ندارم
من که جز این کنج ویران منزل و ماوا ندارم
همچو مرغان مهاجر آشیا گویا ندارم

من غریبم ای خدایا من چرا بابا ندارم

ای چو  می دانی در این ویرانه بی سقف و حایق
شب ز سرما خواب  راحت روز ز گرما ندارم

من غریبم ای خدایا من چرا بابا ندارم

جای همدردی چی گویم بعد قتلت پیش دشمن
جرات آق و فغان و گریه کردن را ندارم

من غریبم ای خدایا من چرا بابا ندارم

گاهو احساس خطر از سوی دشمن ای پدر جان
جز پناه عمه جانم ماون و ماوا ندارم

من غریبم ای خدایا من چرا بابا ندارم

درد دل بسیار و دارم گرچه از بی داد دشمن
گر تو باشی در کنارم شکوه از اعداء ندارم

من غریبم ای خدایا من چرا بابا ندارم

شمع من کنج خرابه آمدی جانم بسوزی
من که خود پروانه ام از سوختن پروا ندارم

من غریبم ای خدایا من چرا بابا ندارم

با سری ببریده امشب آمدی در کنج ویران
تا نگوید کس منی بی خانمان بابا ندارم

من غریبم ای خدایا من چرا بابا ندارم

شاید ای بابا زبان گو یک چه آید بر سر من
ور نجایی سالمی در سایر اعضاء ندارم

من غریبم ای خدایا من چرا بابا ندارم
ای چو میدانی در این ویرانه بی سقف و عایق
شب ز سرما خواب راحت روز و از گرما ندارم

من غریبم ای خدایا من چرا بابا ندارم

جای همدردی چی گویم بعد قتلت پیش دشمن
جرات آق و فغان و گریه کردن را ندارم

من غریبم ای خدایا من چرا بابا ندارم


دانلود نوحه من غریبم ای خدایا من چرا بابا ندارم

نوحه (6)

 

 

انلود نوحه افغانستانی حسین من خداحافظ

حسین من خداحافظ، حسین من خداحافظ

حسین من خداحافظ، حسین من خداحافظ 

اسیری می روم من ای    تن بی سر خداحافظ

 
تو ماندی در بیایان ای     دل خواهر خداحافظ

حسین من خداحافظ، حسین من خداحافظ

شهادت شد نصیب تو   اسیری قسمت زینب

به سوی شام و رفتم با     دو چشم تر خداحافظ

حسین من خداحافظ، حسین من خداحافظ

تو ماندی با شهیدان در بیایان با تن عریان(2)

روم در شام و بی خخا لبه مهجر خداحافظ

حسین من خداحافظ، حسین من خداحافظ

تو ای در قتلگه ای با تو با لب تشنه لب ماندی

میان یک گلستان لا له پر پر خداحافظ

حسین من خداحافظ، حسین من خداحافظ

تو ماندی در میان لاله ها من چشم تر رفتم

به روی ناقه ها بابا، ر نیلوفر خداحافظ

حسین من خداحافظ، حسین من خداحافظ

خودم دیدم که شمر بی مروت با لب عطشان

سرت را از قفا ببرید، تو با خنجر خداحافظ

حسین من خداحافظ، حسین من خداحافظ

سرت را با خواهرت با هم، سرت با دخترت همرا است

تنت با قاسم و عباس و با اکبر خداحافظ

حسین من خداحافظ، حسین من خداحافظ

دانلود نوحه حسین من خداحافظ

نوحه (7)

 

نوحه افغانی الامان الامان

اهل حرم شام بلا می روند  الامان  الامان(3)

در پی اجرای وفا می روند  الامان  الامان
اهل علی ضد جفا می روند    الامان  الامان
موج حقیقت چه صفا می روند  الامان  الامان
روشن و با نور ضیاء می روند   الامان  الامان

 
اهل حرم شام بلا می روند  الامان  الامان(3)

زینب و گلثوم همه کودکان   الامان  الامان
رقیه و لیلا همه بی خانمان  الامان  الامان
خون جیگر جمله به مژگان شان  الامان  الامان
در غول و زنجیر علی جوان  الامان  الامان
هر یکی چون کوه حیاء می روند  الامان  الامان

اهل حرم شاه بلا می روند  الامان  الامان (3)

راس علی اکبر و قاسم به خون  الامان  الامان
چهره شان ظلم نماید زبون  الامان  الامان
کاخ ستم را بنماید نگون  الامان  الامان
حق ز دلش شعله نماید بیرون  الامان  الامان
بر لب شان آیه سرا می روند  الامان  الامان

اهل حرم شام بلا می روند  الامان  الامان(3)

ریخت چو لشکر سر سلطان دین  الامان  الامان
نیزه فرو شد به خشم بر زمین  الامان  الامان
قوم قوی سوی خدا می روند    الامان  الامان
هر یکی افغان و بگریان شدند  الامان  الامان
گل شدند به خار و بوستان شدند  الامان  الامان
خیزو تو از خواب و بیا می روند   الامان  الامان

اهل حرم شام بلا می روند  الامان  الامان(3)

چون سخن عمه به گوشش رسید  الامان  الامان
شد به دو پا اشک ز چشمش چکید  الامان  الامان
سینه این سینه زنان را درید  الامان  الامان
از غم او قامت زینب خمیده  الامان  الامان

اهل حرم شام بلا می روند  الامان  الامان(

مممممممممممممممممک

نوحه (8)

 

در خرابه گلچینان یک سبد گل آوردند

 

شام و شام یلدا بود در خرابه غوغا بود.

 

شام و شام یلدا بود در خرابه غوغا بود.

 

شور نغمه بلبل وای وای بابا بود

 

در خرابه گلچینان یک سبد گل آوردند

 

در خرابه گلچینان یک سبد گل آوردند

 

خم شد و لب خشکش قحطی آب را بوسید(2)

 

آن بریده رگ های حلق بابا را بوسید

 

در خرابه گلچینان یک سبد گل آوردند

 

با محاسن خونین گیسویش حنا می کرد(2)

 

کودکان نمی نالید این چنین دعا می کرد

 

در خرابه گلچینان یک سبد گل آوردند

 

کی خدا شده پایان طاقت و توان من (2)

 

سوخت و داغ بابایم مغز استخوان من

 

در خرابه گلچینان یک سبد گل آوردند

 

آن سر به خون غلطان روی دست شد و بالا (2)

 

گاه و یا ابا گفتا گاه و گفت و یا زهرا

 

در خرابه گلچینان یک سبد گل آوردند

 

تازه کرده آن بلبل داغ آل یاسین را (2)

 

حلقه گشت و دستانش آن عقیق خونین را

 

در خرابه گلچینان یک سبد گل آوردند

ممممممممممممممممممممم

نوحه (9)

 

 

میان همه دل ها امان از دل زینب، امان از دل زینب

 

غم کوچه و سیلی(2)

 غم صورت نیلی

غم قد کمانی

شد قاتل زینب(2)

 

میان همه دل ها امان از دل زینب، امان از دل زینب

 

غم حیدر خسته، غم فرق شکسته، غم سینه گلکون

غم طشت پر از خون

 شده قاتل زینب شده قاتل زینب

 

میان همه دل ها امان از دل زینب، امان از دل زینب

 

غم قربت حاکی، غم چادر خاکی

غم غسل شبانه ، غم بازو و نشانه

شده قاتل زینب ، شده قاتل زینب

 

میان همه دل ها امان از دل زینب، امان از دل زینب

 

غم حیدر خسته، غم فرق شکسته،

غم سینه گلکون ، غم طشت پر از خون

 شده قاتل زینب شده قاتل زینب

 

میان همه دل ها امان از دل زینب، امان از دل زینب

 

غم شبح پیامبر، موی خون اکبر

غم محسن دیگر، غم قربت اصغر

شده قاتل زینب، شده قاتل زینب

 

میان همه دل ها امان از دل زینب، امان از دل زینب

 

غم دست بریده، غم فرق دریده

غم قد خمیده، عم راس بریده

شده قاتل زینب، شده قاتل زینب

 

میان همه دل ها امان از دل زینب، امان از دل زینب

 

غم موی پریشان، غم پیکر عریان

غم ناله و زاری، غم ناقه سواری

شده قاتل زینب، شده قاتل زینب

 

میان همه دل ها امان از دل زینب، امان از دل زینب

 

غم طعنه و دشنام، غم سنگ لب بام

غم محنت و ناله ،غم طفل سه ساله

شده قاتل زینب، شده قاتل زینب

 

میان همه دل ها امان از دل زینب، امان از دل زینب

 

برای دانلود این نوحه روی لینک زیر کلیک کنید

ممممممممممممممممممممم



نوحه (10)

 

 

تشنه ترین حرم اصغرم، ای اصغرم

از همه دل می بری طفلک زیبای من (2)
از همه تشنه تری نوگل رعنای من(2)

جان به لبت آمده وای من وای من
شرم کنم چون ترا تشنه به میدان برم

تشنه ترین حرم اصغرم، ای اصغرم  (هم خوانی)
تشنه ترین حرم اصغرم، ای اصغرم  (هم خوانی)

از همه دل می بری طفلک زیبای من (2)
از همه تشنه تری نوگل رعنای من(2)

جان به لبت آمده وای من وای من
شرم کنم چون ترا تشنه به میدان برم

تشنه ترین حرم اصغرم، ای اصغرم  (هم خوانی)
تشنه ترین حرم اصغرم، ای اصغرم  (هم خوانی)

گریه و ناله مکن پیش دو چشمم چنین
نیست مرا قطره ای آب حیات نازنین

بسته ره آب را خیل صف مشرکین
تشنه کنار فرات کشته شده افسرم

تشنه ترین حرم اصغرم، ای اصغرم  (هم خوانی)

غصه و اندوه تو آه مرا می کشد
تشنه گی بی گنه، آه مرا می کشد

عمه غم دیده را هجر و بلا می کشد
منتظرت در حرم، گریه کنان خواهرم

تشنه ترین حرم اصغرم، ای اصغرم  (هم خوانی)

طفلک مظلوم من غرقه غم ها علی
منتظرت در حرم مادر تنها علی

حجت بر حق من، بر همه اعدا علی
رفته ز طاقم علی جان ز جان بهترم

تشنه ترین حرم اصغرم، ای اصغرم  (هم خوانی)

برده علی از سرم، گریه تو هوش من
کی شود این له له ها، گریه فراموش من

آه چرا گشته است، مقتلت آغوش من
داغ غم مرگ تو، خطبه کجا می برن.



مممممممممممممممممممممممممممم


نوحه (11)

 

حسینم خدا نگهدار تو، حسینم خدانگهدار تو


حسینم خدا نگهدار تو، حسینم خدانگهدار تو

این تو و این خاک سیه بسترت

این و تو این نعش علی اکبرت

این و تو این قاسم گل پیکرت

حسینم خدا نگهدار تو، حسینم خدانگهدار تو
حسینم خدا نگهدار تو، حسینم خدانگهدار تو

این من و این کوفه و شام خراب

این من و آن محلس بزم شراب

این من و این مادر اصغر و رباب

حسینم خدا نگهدار تو، حسینم خدانگهدار تو

مممممممممممممممممممممممممم

نوحه (12)

 

شیر دشت بلا یا ابوالفضل



شیر دشت بلا یا ابوالفضل، باب حاجات ما یا ابوالفضل

یا ابوالفضل، یا ابوالفضل، یا ابوالفضل

ای علمدار سبط پیمبر        شمع بزم وفا پور حیدر
بر حسین علی میر لشکر        یارو غمخوار ما یا ابوالفضل

یا ابوالفضل، یا ابوالفضل، یا ابوالفضل

جلوه جان اهل یقینی        زاده رهبر متقینی
نور چشمان ام البنین        خلق را راهنما یا ابوالفضل

یا ابوالفضل، یا ابوالفضل، یا ابوالفضل

ای تو غمخوار و یار یتیمان        ای سپهدار شاه شهیدان
جان سپردی تو در راه قرآن        ای قتیل جفا یا ابوالفضل

یا ابوالفضل، یا ابوالفضل، یا ابوالفضل

تا دو دست تو از تن جدا شد        خونجگر سید انبیاء شد
قامت زینب از غم دو تا شد        زین غم جانگزا یا ابوالفضل

یا ابوالفضل، یا ابوالفضل، یا ابوالفضل

در حرم کودکان پریشان         دل کبابه و با کام عطشان
بی پناه و سرگریبان        زاده مرتضی یا ابوالفضل

یا ابوالفضل، یا ابوالفضل، یا ابوالفضل

تشنه لب پا به دریا نهادی        با عطش رو به صحرا نمودی
تیغ بر قلب اعداء نهادی        تا شدی سر جدا یا ابوالفضل

یا ابوالفضل، یا ابوالفضل، یا ابوالفضل

ساقی کربلا پور حیدر        وعده دادی به طفلان مضطر
تا کنی ز آب لبهایشان تر        شاه مشکل گشا یا ابوالفضل

یا ابوالفضل، یا ابوالفضل، یا ابوالفضل

تا که کشتند قوم شرارت        تا ابد شد جهان داغدارت
ساحل علقمه شد مزارت        ای مه با وفا یا ابوالفضل

یا ابوالفضل، یا ابوالفضل، یا ابوالفضل



ممممممممممممممممممممممممممممممم

 

نوحه (13)


نوحه  (لا اله الا الله(



لا اله الا الله، لا اله الا الله

سوی کربلا بگذر آه و یا رسول الله
ظلمی امتت بنگر آه و یا رسول الله

لا اله الا الله، لا اله الا الله

شد تن عزیزانت، شد تن عزیزانت
 
پیکر جوانانت، پیکر جوانانت
پاره پاره از خنجر آه و یا رسول الله

لا اله الا الله، لا اله الا الله

نو ختان به روی خاک         پاره پاره و سر چاک
خفته پیکرش بی سر        آه و یا رسول الله

لا اله الا الله، لا اله الا الله

شد حسین به خون غلطان    با اصحاب و با یاران
همچو قاسم و اکبر     آه و یا رسول الله

لا اله الا الله، لا اله الا الله

شد هدف به تیر کین        روی دست شاه دین
حلق نازک اصغر     آه و یا رسول الله

لا اله الا الله، لا اله الا الله

سرنگون علم گردید     از تنش قلم گردید
شد جدا سر عباس    آه و یا رسول الله

لا اله الا الله، لا اله الا الله



ممممممممممممممممممممممممممممم

نوحه (14)

 

نوحه افغانی من غریبم ای خدایا من چرا بابا ندارم



من غریبم ای خدایا من چرا بابا ندارم
من که جز این کنج ویران منزل و ماوا ندارم
همچو مرغان مهاجر آشیا گویا ندارم

من غریبم ای خدایا من چرا بابا ندارم

ای چو  می دانی در این ویرانه بی سقف و حایق
شب ز سرما خواب  راحت روز ز گرما ندارم

من غریبم ای خدایا من چرا بابا ندارم

جای همدردی چی گویم بعد قتلت پیش دشمن
جرات آق و فغان و گریه کردن را ندارم

من غریبم ای خدایا من چرا بابا ندارم

گاهو احساس خطر از سوی دشمن ای پدر جان
جز پناه عمه جانم ماون و ماوا ندارم

من غریبم ای خدایا من چرا بابا ندارم

درد دل بسیار و دارم گرچه از بی داد دشمن
گر تو باشی در کنارم شکوه از اعداء ندارم

من غریبم ای خدایا من چرا بابا ندارم

شمع من کنج خرابه آمدی جانم بسوزی
من که خود پروانه ام از سوختن پروا ندارم

من غریبم ای خدایا من چرا بابا ندارم

با سری ببریده امشب آمدی در کنج ویران
تا نگوید کس منی بی خانمان بابا ندارم

من غریبم ای خدایا من چرا بابا ندارم

شاید ای بابا زبان گو یک چه آید بر سر من
ور نجایی سالمی در سایر اعضاء ندارم

من غریبم ای خدایا من چرا بابا ندارم
ای چو میدانی در این ویرانه بی سقف و عایق
شب ز سرما خواب راحت روز و از گرما ندارم

من غریبم ای خدایا من چرا بابا ندارم

جای همدردی چی گویم بعد قتلت پیش دشمن
جرات آق و فغان و گریه کردن را ندارم

من غریبم ای خدایا من چرا بابا ندارم

 

 

 

ممممممممممممممممممممممممم
نوحه (15)



نوحه افغانی رسیده شام عاشورا، فغان و آو واویلا

 

 

رسیده شام عاشورا، فغان و آو واویلا

منای عاشقان دارد هوای دیگری امشب

یکی در ذکر قرآن و یکی در ناله یا رب

همه یاران شده محو نماز عشق ثارالله

میان خیمه سرگردان شده زینب سلام الله

رسیده شام عاشورا، فغان و آو واویلا

رخ شش ماه سربازی بود امشب تماشایی

رباب از سوز دل گوید برایش ذکر لالایی

رسیده شام عاشورا، فغان و آو واویلا


مممممممممممممممممممممممممم

نوحه (16)

 

دانلود نوحه افغانستانی حسین من خداحافظ



حسین من خداحافظ، حسین من خداحافظ

حسین من خداحافظ، حسین من خداحافظ 

اسیری می روم من ای    تن بی سر خداحافظ

 
تو ماندی در بیایان ای     دل خواهر خداحافظ

حسین من خداحافظ، حسین من خداحافظ

شهادت شد نصیب تو   اسیری قسمت زینب

به سوی شام و رفتم با     دو چشم تر خداحافظ

حسین من خداحافظ، حسین من خداحافظ

تو ماندی با شهیدان در بیایان با تن عریان(2)

روم در شام و بی خخا لبه مهجر خداحافظ

حسین من خداحافظ، حسین من خداحافظ

تو ای در قتلگه ای با تو با لب تشنه لب ماندی

میان یک گلستان لا له پر پر خداحافظ

حسین من خداحافظ، حسین من خداحافظ

تو ماندی در میان لاله ها من چشم تر رفتم

به روی ناقه ها بابا، ر نیلوفر خداحافظ

حسین من خداحافظ، حسین من خداحافظ

خودم دیدم که شمر بی مروت با لب عطشان

سرت را از قفا ببرید، تو با خنجر خداحافظ

حسین من خداحافظ، حسین من خداحافظ

سرت را با خواهرت با هم، سرت با دخترت همرا است

تنت با قاسم و عباس و با اکبر خداحافظ

حسین من خداحافظ، حسین من خداحافظ


ممممممممممممممممم

نوحه (17)

 

نوحه افغانی الامان الامان

 


اهل حرم شام بلا می روند  الامان  الامان(3)

در پی اجرای وفا می روند  الامان  الامان
اهل علی ضد جفا می روند    الامان  الامان
موج حقیقت چه صفا می روند  الامان  الامان
روشن و با نور ضیاء می روند   الامان  الامان

 
اهل حرم شام بلا می روند  الامان  الامان(3)

زینب و گلثوم همه کودکان   الامان  الامان
رقیه و لیلا همه بی خانمان  الامان  الامان
خون جیگر جمله به مژگان شان  الامان  الامان
در غول و زنجیر علی جوان  الامان  الامان
هر یکی چون کوه حیاء می روند  الامان  الامان

اهل حرم شاه بلا می روند  الامان  الامان (3)

راس علی اکبر و قاسم به خون  الامان  الامان
چهره شان ظلم نماید زبون  الامان  الامان
کاخ ستم را بنماید نگون  الامان  الامان
حق ز دلش شعله نماید بیرون  الامان  الامان
بر لب شان آیه سرا می روند  الامان  الامان

اهل حرم شام بلا می روند  الامان  الامان(3)

ریخت چو لشکر سر سلطان دین  الامان  الامان
نیزه فرو شد به خشم بر زمین  الامان  الامان
قوم قوی سوی خدا می روند    الامان  الامان
هر یکی افغان و بگریان شدند  الامان  الامان
گل شدند به خار و بوستان شدند  الامان  الامان
خیزو تو از خواب و بیا می روند   الامان  الامان

اهل حرم شام بلا می روند  الامان  الامان(3)

چون سخن عمه به گوشش رسید  الامان  الامان
شد به دو پا اشک ز چشمش چکید  الامان  الامان
سینه این سینه زنان را درید  الامان  الامان
از غم او قامت زینب خمیده  الامان  الامان

اهل حرم شام بلا می روند  الامان  الامان(3)

نوحه افغانستانی در خرابه گلچینان یک سبد گل آوردند

شام و شام یلدا بود در خرابه غوغا بود.

شام و شام یلدا بود در خرابه غوغا بود.

شور نغمه بلبل وای وای بابا بود

در خرابه گلچینان یک سبد گل آوردند

در خرابه گلچینان یک سبد گل آوردند

خم شد و لب خشکش قحطی آب را بوسید(2)

آن بریده رگ های حلق بابا را بوسید

در خرابه گلچینان یک سبد گل آوردند

با محاسن خونین گیسویش حنا می کرد(2)

کودکان نمی نالید این چنین دعا می کرد

در خرابه گلچینان یک سبد گل آوردند

کی خدا شده پایان طاقت و توان من (2)

سوخت و داغ بابایم مغز استخوان من

در خرابه گلچینان یک سبد گل آوردند

آن سر به خون غلطان روی دست شد و بالا (2)

گاه و یا ابا گفتا گاه و گفت و یا زهرا

در خرابه گلچینان یک سبد گل آوردند

تازه کرده آن بلبل داغ آل یاسین را (2)

حلقه گشت و دستانش آن عقیق خونین را

در خرابه گلچینان یک سبد گل آوردند

 

ممممممممممممممممممممممممممممممممممم

نوحه (18)

 

نوحه افغانی (به دشت کرببلا عمو تشنه ایم)

 

 

به دشت کرببلا عمو تشنه ایم

به دشت کرببلا عمو عمو تشنه ایم    به ما ترحم نما عمو عمو تشنه ایم
به دشت کرببلا عمو عمو تشنه ایم    به ما ترحم نما عمو عمو تشنه ایم

برای ما کودکان تو قدری آبی نما، عمو برای خدا

به دشت کرببلا عمو عمو تشنه ایم    به ما ترحم نما عمو عمو تشنه ایم

برای ما کودکان تو قدری آبی نما
 
عمو برای خدا، عمو عمو تشنه ایم

به دشت کرببلا عمو عمو تشنه ایم    به ما ترحم نما عمو عمو تشنه ایم

دیگر عمو زندگی برای ما مشکل است
عزیز مشکل گشا عمو عمو تشنه ایم

به دشت کرببلا عمو عمو تشنه ایم    به ما ترحم نما عمو عمو تشنه ایم

لبان ما از عطش چون غنچه پژمرده است
به دامنت دست ما عمو عمو تشنه ایم

به دشت کرببلا عمو عمو تشنه ایم    به ما ترحم نما عمو عمو تشنه ایم

عمو تو سقا ما ز تشنه گی جان دهیم
تویی محیط وفا عمو عمو تشنه ایم

به دشت کرببلا عمو عمو تشنه ایم    به ما ترحم نما عمو عمو تشنه ایم




ممممممممممممممممممممممم

نوحه (19)

 

یا حسین یاحسین یا حسین جان

 

 

نوحه زیبای یا حسین جان، با صدای دلنشین مداح اهل بیت علیهم السلام، قاری علیرضا ابراهیمی

 

این متن ای نوحه است:

 

بی پناهم، بی پناهم- رو سیاهم،  رو سیاهم (2)

 

یابن الزهرا دلم را مسوزان، جان زینب زمن رو مگردان (2)

 

جان زینب زمن رو مگردان

 

یا حسین یاحسین یا حسین جان (2)

 

یا حسین یاحسین یا حسین جان (2)

 

من پایت سر گذارم، پیش تو کم تر ز خارم

 

اشک غم می دهد شست و شویم، یا بن الزهرا بخر آبرویم

 

اشک غم می دهد شست و شویم، یا بن الزهرا بخر آبرویم

 

یا حسین یاحسین یا حسین جان(2)

 

یا حسین یاحسین یا حسین جان(2)

 

ای امام تشنه کامان، من پشیمانم پشیمان (2)

 

تا ابد از تو شرمنده هستم

 

من دل زینبت را شکستم

 

یا حسین یاحسین یا حسین جان

 

یا حسین یاحسین یا حسین جان

 ممممممممممممممممممممممممم

نوحه (20)

 

(میان همه دل ها امان از دل زینب)

 

میان همه دل ها امان از دل زینب، امان از دل زینب

 

غم کوچه و سیلی(2)

 غم صورت نیلی

غم قد کمانی

شد قاتل زینب(2)

 

میان همه دل ها امان از دل زینب، امان از دل زینب

 

غم حیدر خسته، غم فرق شکسته، غم سینه گلکون

غم طشت پر از خون

 شده قاتل زینب شده قاتل زینب

 

میان همه دل ها امان از دل زینب، امان از دل زینب

 

غم قربت حاکی، غم چادر خاکی

غم غسل شبانه ، غم بازو و نشانه

شده قاتل زینب ، شده قاتل زینب

 

میان همه دل ها امان از دل زینب، امان از دل زینب

 

غم حیدر خسته، غم فرق شکسته،

غم سینه گلکون ، غم طشت پر از خون

 شده قاتل زینب شده قاتل زینب

 

میان همه دل ها امان از دل زینب، امان از دل زینب

 

غم شبح پیامبر، موی خون اکبر

غم محسن دیگر، غم قربت اصغر

شده قاتل زینب، شده قاتل زینب

 

میان همه دل ها امان از دل زینب، امان از دل زینب

 

غم دست بریده، غم فرق دریده

غم قد خمیده، عم راس بریده

شده قاتل زینب، شده قاتل زینب

 

میان همه دل ها امان از دل زینب، امان از دل زینب

 

غم موی پریشان، غم پیکر عریان

غم ناله و زاری، غم ناقه سواری

شده قاتل زینب، شده قاتل زینب

 

میان همه دل ها امان از دل زینب، امان از دل زینب

 

غم طعنه و دشنام، غم سنگ لب بام

غم محنت و ناله ،غم طفل سه ساله

شده قاتل زینب، شده قاتل زینب

 

میان همه دل ها امان از دل زینب، امان از دل زینب

 

برای دانلود این نوحه روی لینک زیر کلیک کنید

 

مممممممممممممممممم

نوحه (21)

 

 تشنه ترین حرم اصغرم، ای اصغرم

 

از همه دل می بری طفلک زیبای من (2)

از همه تشنه تری نوگل رعنای من(2)

 

جان به لبت آمده وای من وای من

شرم کنم چون ترا تشنه به میدان برم

 

تشنه ترین حرم اصغرم، ای اصغرم  (هم خوانی)

تشنه ترین حرم اصغرم، ای اصغرم  (هم خوانی)

 

از همه دل می بری طفلک زیبای من (2)

از همه تشنه تری نوگل رعنای من(2)

 

جان به لبت آمده وای من وای من

شرم کنم چون ترا تشنه به میدان برم

 

تشنه ترین حرم اصغرم، ای اصغرم  (هم خوانی)

تشنه ترین حرم اصغرم، ای اصغرم  (هم خوانی)

 

گریه و ناله مکن پیش دو چشمم چنین

نیست مرا قطره ای آب حیات نازنین

 

بسته ره آب را خیل صف مشرکین

تشنه کنار فرات کشته شده افسرم

 

تشنه ترین حرم اصغرم، ای اصغرم  (هم خوانی)

 

غصه و اندوه تو آه مرا می کشد

تشنه گی بی گنه، آه مرا می کشد

 

عمه غم دیده را هجر و بلا می کشد

منتظرت در حرم، گریه کنان خواهرم

 

تشنه ترین حرم اصغرم، ای اصغرم  (هم خوانی)

 

طفلک مظلوم من غرقه غم ها علی

منتظرت در حرم مادر تنها علی

 

حجت بر حق من، بر همه اعدا علی

رفته ز طاقم علی جان ز جان بهترم

 

تشنه ترین حرم اصغرم، ای اصغرم  (هم خوانی)

 

برده علی از سرم، گریه تو هوش من

کی شود این له له ها، گریه فراموش من

 

آه چرا گشته است، مقتلت آغوش من

داغ غم مرگ تو، خطبه کجا می برن.

 

تشنه ترین حرم اصغرم، ای اصغرم  (هم خوانی)

تشنه ترین حرم اصغرم، ای اصغرم  (هم خوانی)

 

برای دانلود این نوحه زیبا روی لینک زیر کلیک کنید.

 

 



 

مممممممممممممممممممم

نوحه (22)

 

پروردگارا! ای صاحب رحمت‏ها ونعمت‏ها، ای آفریننده زمین وآسمان



مرا به راهی هدایت ده که عاشق دیدار تو گردم

از غیر تو جدا واز فنای در وجودت لذتمند ومسرور باشم

خداوند خواسته مرا اجابت کرد ومرا راهنمایی نمود به مجالس حزن وعزای ابی عبدالله(ع)

وفرمود: ای بندگانی که عاشق صفات واسماء من هستید.

ببینید که در کربلا چه روی داده است .

برای اینکه به من برسید، پیروی کنید از مردانی که در راه عشق من به خاک وخون افتاده اند.

آنان که سرهایشان برروی نیزه مشغول قرآن خواندن ودعا بود.

وقلب هایشان، یک لحظه به غیر ذاتی که همیشه باقی است شوق پیدا نکرد.

وباید اعضا وجوارح شما قطعه قطعه گردد مانند عباس، ساقی لب تشنه‏گان.

وپیروی کنید از طفل شیرخوار وکوچکی که از آب محروم شد.

آری، کسی که براستی مؤمن است برای مصائب آل عبا بیتابی می کند.

پس بیتابی کنید وبسوزانید قلبتان را برای آرامش قلب فاطمه زهرا(س)

وقسم به خدا هیچ یک از شما نمی تواند درک کند، حقیقت عاشورا را.

مممممممممممم

نوحه (23)

 


( کوچه کوچه کوفه بوی عطر خون دارد)

کوچه کوچه کوفه بوی عطر خون دارد

عاشق ای مولا چهره لاله گون دارد

از غمت پریشانم

در ره تو قربانم

ای حسین جسین جانم سیدی حسین جان

کوچه کوچه کوفه بوی عطر خون دارد

کعبه بوسه می گیرد از لب گهربارت

من طواف خون دارم در هوای دیدارت

قبله تو میقاتم

مکتب تو ایمانم

ای حسین حسین جانم

سیدی حسین جانم

مممممممممممممممممممممممممممممم

نوحه (24)

 

یا حسین جان، با صدای دلنشین مداح اهل بیت علیهم السلام، قاری علیرضا ابراهیمی




بی پناهم، بی پناهم- رو سیاهم، رو سیاهم (2)


یابن الزهرا دلم را مسوزان، جان زینب زمن رو مگردان (2)


جان زینب زمن رو مگردان


یا حسین یاحسین یا حسین جان (2)


یا حسین یاحسین یا حسین جان (2)


من پایت سر گذارم، پیش تو کم تر ز خارم


اشک غم می دهد شست و شویم، یا بن الزهرا بخر آبرویم


اشک غم می دهد شست و شویم، یا بن الزهرا بخر آبرویم


یا حسین یاحسین یا حسین جان(2)


یا حسین یاحسین یا حسین جان(2)


ای امام تشنه کامان، من پشیمانم پشیمان (2)


تا ابد از تو شرمنده هستم


من دل زینبت را شکستم


یا حسین یاحسین یا حسین جان


یا حسین یاحسین یا حسین جان

ممممممممممممممممم

نوحه (25)

 

حسینم خدا نگهدار تو، حسینم خدانگهدار تو


حسینم خدا نگهدار تو، حسینم خدانگهدار تو


این تو و این خاک سیه بسترت


این و تو این نعش علی اکبرت


این و تو این قاسم گل پیکرت


حسینم خدا نگهدار تو، حسینم خدانگهدار تو
حسینم خدا نگهدار تو، حسینم خدانگهدار تو


این من و این کوفه و شام خراب


این من و آن محلس بزم شراب


این من و این مادر اصغر و رباب


حسینم خدا نگهدار تو، حسینم خدانگهدار تو
منبع:
وبسایت مداح اهلبیت افغانستانی
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۱۷
محمد فروغی

نظرات  (۳)

متن نوحه خدایا حسینم کجا میرود غریبانه از پیش ما میرود رو هم بگذاری

 

متن نوحه مولایم عباس مولایم عباس رو بی زحمت بگذارید

لطفاً مطالب تکراری پشت سر هم نزارید حداقل همین ۲۵ تا نوحه ای که گذاشتید رو تنوع بهش ببخشید تا مردم بیشتر جذب بشند با عرض پوزش 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَةٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا

اسلاید شو

کاربر گرامی،وبسایت اصلاح از هرگونه طرح, پیشنهاد و انتقاد سازنده استقبال میکند و این افتخار را دارد تا پذیرای حکایت های تبلیغی، مقالات علمی و پژوهشی شما در حوزه تبلیغ، تربیت و خانواده باشد.صندوق الکترونیکی: nforoughi115@gmail.com