وبسایت اصلاح

فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِکَ الَّذِینَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَ أُوْلَئِکَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ بشارت ده بندگانى را که سخنان گوناگون را می‌شنوند؛ سپس بهترین آن را انتخاب کرده و پیروى می‌کنند. آنان کسانى هستند که خداوند هدایتشان کرده و آنان خردمندان و صاحبان عقلند. (سوره زمر، آیه18)

وبسایت اصلاح

فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِکَ الَّذِینَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَ أُوْلَئِکَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ بشارت ده بندگانى را که سخنان گوناگون را می‌شنوند؛ سپس بهترین آن را انتخاب کرده و پیروى می‌کنند. آنان کسانى هستند که خداوند هدایتشان کرده و آنان خردمندان و صاحبان عقلند. (سوره زمر، آیه18)

کاربر گرامی،وبسایت اصلاح از هرگونه طرح, پیشنهاد و انتقاد سازنده استقبال میکند و این افتخار را دارد تا پذیرای حکایت های تبلیغی، مقالات علمی و پژوهشی شما در حوزه تبلیغ، تربیت و خانواده باشد.صندوق الکترونیکی: nforoughi115@gmail.com

اسلاید شو

جهت مشاهده فیلم و ویدیوهای مذهبی روی تصویر فوق کلیک نمایید

در آستانه عید سعید فطر امسال(1394)مراجع عظام تقلید نظر خود پیرامون زکات فطره و کفاره روزه در سال جاری را اعلام کردند...


میزان و مبلغ فطریه چه مقدار می باشد؟

 

در این زمینه حضرات آیات عظام سیستانی، خامنه ای، وحید خراسانی، صافی گلپایگانی، شبیری زنجانی، موسوی اردبیلی، جوادی آملی، مکارم شیرازی، سبحانی، و نوری همدانی نظرات خود را جهت بهره برداری مقلدان اعلام کردند.

 

دفتر حضرت آیت الله سیستانی میزان فطریه و کفاره روزه را اعلام کرد

دفتر حضرت آیت الله العظمی سیستانی نظر این مرجع تقلید را پیرامون میزان زکات فطره و کفاره روزه اعلام کرد.

براساس اعلام دفتر آیت الله سیستانی مبلغ زکات فطره برمبنای قوت غالب گندم 5000 تومان می باشد همچنین میزان فطریه برمبنای قوت غالب برنج، سه کیلو برنج می باشد.

براساس اعلام دفتر این مرجع تقلید کفاره روزه به ازای هرروز تاخیر 750 گرم آرد، برنج، گندم، خرما، نان و ماکارونی به فقیر می باشد.

 

میزان زکات فطره و کفاره روزه از نظر آیت الله وحید خراسانی

میزان زکات فطره و کفاره روزه از سوی دفترحضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی اعلام شد.

بر اساس اعلام دفتر این مرجع تقلید، زکات فطره امسال بر مبنای قوت غالب گندم برای هر نفر 6000 تومان همچنین میزان مبلغ کفاره، روزی 1500 تومان می باشد.

دفتر حضرت آیت الله خامنه ای میزان و مبلغ زکات فطره و کفاره روزه را اعلام کرد

دفتر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای نظر این مرجع تقلید را پیرامون میزان زکات فطره و کفاره روزه اعلام کرد.

براساس اعلام دفتر این مرجع تقلیدشیعیان، میزان زکات فطره براساس قوت غالب گندم، هرنفر 6000 تومان می باشد.

ایشان همچنین مبلغ کفاره روزه بابت هرروز تاخیر را 2000 تومان اعلام کرد.

اعلام میزان زکات فطره و کفاره روزه از سوی دفتر آیت الله صافی گلپایگانی

دفتر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در اطلاعیه ای میزان زکات فطره را اعلام کرد.

 

در اطلاعیه دفتر این مرجع تقلید آمده است:«با آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه‌داران محترم، به اطلاع مؤمنین گرامی می‌رساند؛ با توجه به این‌که قیمت گندم در شهرهای مختلف، متفاوت می‌باشد، لذا روزه‌داران عزیز لازم است قیمت سه (۳) کیلوگرم گندم یا برنج (قوت غالب) را بر طبق قیمت محلّ زندگی خود محاسبه نموده و به عنوان فطریّه پرداخت نمایند.»

 

اعلام میزان زکات فطره و کفاره روزه از سوی دفتر آیت الله شبیری زنجانی

دفتر حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی میزان زکات فطره و کفاره روزه عمدی و غیرعمدی را اعلام و رفع نیاز فقرای شیعه را یکی از بهترین موارد برای مصرف زکات فطره دانست.

 

عضو واحد استفتائات دفتر این مرجع تقلید رفع نیاز فقرای شیعه را یکی از بهترین موارد برای مصرف زکات فطره دانست و از تدابیر ویژه این دفتر برای رساندن مبلغ زکات فطره مؤمنین، به نیازمندان خبر داد.

حجت الاسلام کاظمی درباره مبلغ زکات فطره در سال جاری گفت: بر اساس بررسی های انجام شده زکات فطره برای هر نفر 6000 تومان است.

او درباره نحوه محاسبه مبلغ زکات فطره توضیح داد: هر شخص باید براى خودش و کسانى که نان‌خور او هستند، هر نفر یک صاع از خوراکیهاى رایج در آن منطقه، همچون گندم، جو، خرما، کشمش، برنج و مانند اینها، به مستحقّ بدهد و اگر پول یکى از اینها را هم بدهد کافى است، وزن هر صاع بنا بر نظر آیت الله شبیری زنجانی، به حساب گندم حدود سه کیلو و ششصد گرم است که مومنین می توانند قیمت آن را حساب کنند و به مستحقین برسانند. دفتر این مرجع تقلید مبلغ 6000 تومان را بابت فطریه هر نفر به حساب گندم و مبلغ 18000 تومان را برای پرداخت زکات فطره به حساب برنج تعیین کرده است.

عضو واحد استفتائات دفتر آیت الله شبیری زنجانی درباره زمان پرداخت زکات فطره گفت: کسی که نماز عید فطر می خواند باید فطریه را پیش از نماز عید پرداخت کند و یا به این نیت کنار بگذارد ولی اگر نماز عید نمی خواند باید تا غروب روز عید فطر، زکات فطره را پرداخت کند یا کنار بگذارد.

او از آمادگی دفتر این مرجع تقلید برای پاسخگویی به سوالات مربوط به زکات فطره و همچنین دریافت این مبلغ از طریق بخش وجوهات سایت دفتر آیت الله شبیری خبر داد و گفت: مصرف زکات فطره همان مصارف زکات است ولی احتیاط مستحب آن است زکات فطره فقط به مصرف مساکین شیعه یعنی فقرایی که بسیار نیازمندند، برسد. لذا دفتر آیت الله شبیری زنجانی تدابیر ویژه ای را در این راستا اتخاذ کرده تا زکات فطره روزه داران و مؤمنین را به مصرف نیازمندان برساند.

کاظمی درباره زکات فطره میهمان توضیح داد: میهمانی که فقط شب عید میهمان است، از آنجا که نان خور صاحب خانه به طور مطلق به حساب نمی آید، فطریه اش بر میزبان واجب نیست و باید خودِ میهمان، فطره خود را بدهد، البته اگر مدتی نزد وی می ماند بعید نیست نانخور صادق باشد.

او در پاسخ به سؤالی درباره مبلغ کفاره روزه گفت: کفاره افطار غیرعمدی برای هر روز به‌حساب گندم 900 گرم است که در صورت اطمینان می‌توان قیمت آن را به مبلغ 1500تومان به شخص مستحق داد تا به وکالت از او برای خودش این مقدار طعام بخرد. این مبلغ برای افطار عمدی 90000تومان تعیین شده است.

 

مبلغ زکات فطره و کفاره روزه از نظر آیت الله موسوی اردبیلی

 

میزان زکات فطره و کفاره روزه از سوی حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی اعلام شد.

بر اساس اعلام دفتر این مرجع تقلید، زکات فطره امسال بر مبنای قوت غالب گندم برای هر نفر 6600 تومان و میزان مبلغ کفاره، روزی 1700 تومان می باشد.

 

حضرت آیت الله جوادی آملی میزان و مبلغ زکات فطره و کفاره روزه را اعلام کرد

 

حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی میزان زکات فطره و کفاره روزه را اعلام کرد.

به گزارش شفقنا، براساس اعلام دفتر این مرجع تقلید، میزان زکات فطره براساس قوت غالب افراد، هرنفر 3 کیلو گندم یا 3 کیلو برنج می باشد که طبق قیمت محلّ زندگی خود محاسبه نموده و به عنوان فطریّه پرداخت نمایند.

 

آیت الله جوادی آملی همچنین مبلغ کفاره روزه بابت هرروز تاخیر را 2000 تومان اعلام کرد.

 

 اعلام میزان زکات فطره از سوی حضرت آیت الله سبحانی

 

میزان زکات فطره از سوی حضرت آیت الله العظمی سبحانی اعلام شد.

در اطلاعیه ای که روی پایگاه اطلاع رسانی این مرجع تقلید قرار گرفته، امده است:

 بسمه تعالی

به اطلاع مؤمنین گرامی می‌رساند؛ بر اساس فتوای آیت الله سبحانی با توجه به اینکه قیمت گندم در شهرهای مختلف، متفاوت می‌باشد، لذا روزه‌داران محترم لازم است قیمت سه (۳) کیلوگرم گندم یا برنج (قوت غالب) را بر طبق قیمت محلّ زندگی خود محاسبه نموده و به عنوان فطریّه پرداخت نمایند.

اعلام مبلغ زکات فطره و کفاره روزه از سوی آیت الله مکارم شیرازی

میزان زکات فطره از سوی حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی میزان زکات فطره مشخص و به دفاتر ایشان در سراسر کشور اعلام شد.

بر اساس فتوای این مرجع تقلید، زکات فطره امسال بر مبنای قوت غالب گندم در تهران مبلغ شش هزار تومان (6000 تومان) و در شهرستان مبلغ پنج هزار تومان (5000 تومان) و بر مبنای قوت غالب برنج، مبلغ پانزده هزار تومان (15000 تومان) اعلام شده است.

لازم به ذکر است که براساس مسأله 1492 رساله توضیح المسائل آیت الله العظمی مکارم شیرازی، زکات فطره بر تمام کسانى که قبل از غروب شب عید فطر بالغ و عاقل و غنى باشند واجب است، یعنى باید براى خودش و کسانى که نان خور او هستند، هر نفر به اندازه یک صاع (تقریباً سه کیلو) از آنچه غذاى نوع مردم آن محل است، اعم از گندم و جو یا خرما یا برنج یا ذرّت و مانند اینها به مستحق بدهد و اگر پول یکى از اینها را بدهد کافى است.

در ضمن بنابر فتوای معظّم له اگر کسى تنها در افطار شب عید فطر میهمان دیگرى باشد فطریه او به عهده خودش است.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی مبلغ زکات فطره و کفاره روزه را اعلام کرد

 

مدیر دفتر حضرت آیتالله العظمی نوری همدانی از اعلام مبلغ زکات فطره و کفاره روزه‌ سال 94 از سوی این مرجع تقلید خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس، بیان داشت: بنا به نظر این مرجع تقلید بهتر آن است که فطریه از قوت غالب تهیه و پرداخت گردد.

او ادامه داد: مبلغ زکات فطریه امسال از سوی آیت الله نوری همدانی برای کسانی که قوت غالب آنان گندم است، برای هر فرد 6 هزار تومان (سه کیلو گندم) تعیین شده است.

همچنین براساس نظر این مرجع تقلید افرادی که قوت غالب آنان برنج است، برای هر فرد 18 هزار تومان (سه کیلو برنج) زکات فطره پرداخت خواهند کرد.

مدیر دفتر آیت الله نوری همدانی عنوان کرد: مبلغ کفاره افرادی که به هر دلیل توان روزه گرفتن نداشته و عذر موجه شرعی داشتهاند، برای هر روز روزهخواری 1500 تومان است که برای یک ماه در مجموع 45 هزار تومان خواهد بود.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۲۴
محمد فروغی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَةٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا

اسلاید شو

کاربر گرامی،وبسایت اصلاح از هرگونه طرح, پیشنهاد و انتقاد سازنده استقبال میکند و این افتخار را دارد تا پذیرای حکایت های تبلیغی، مقالات علمی و پژوهشی شما در حوزه تبلیغ، تربیت و خانواده باشد.صندوق الکترونیکی: nforoughi115@gmail.com